fr / en / es / ro
>
>
Cum dezvoltă Leborgne noi unelte de mână pentru profesioniștii din industrie?
Noutăți
Compania - 10.01.2023

Cum dezvoltă Leborgne noi unelte de mână pentru profesioniștii din industrie?

Cum dezvoltă Leborgne noi unelte de mână pentru profesioniștii din industrie?

Este esențial să poți lucra cu unelta potrivită. Mai trebuie să o și ai la dispoziție! În acest sens, Leborgne dezvoltă de mai mulți ani colaborări strânse cu companiile care apelează la noi. Scopul? Satisfacerea nevoilor domeniului prin proiectarea si apoi fabricarea de noi unelte specifice. Echipa noastră dedicată este acolo pentru a sprijini, a identifica utilizări și a lua în considerare proiectarea unui nou instrument. S-au născut astfel levierul Toucan sau lopata Nanovib.

Vă invităm să-i cunoașteți pe cei care se ocupă de proiectarea uneltelor Leborgne: Serge Gouverneur (Manager de specificații și Designer de produs) și Chris Thélisson, coordonator R&D.

Care este abordarea Leborgne pentru dezvoltarea uneltelor specifice?

Chris Thélisson: Designul centrat pe utilizator este în centrul ADN-ului nostru. Aceasta este abordarea noastră. Prin urmare, proiectăm în mod foarte natural instrumente mai specifice pentru companiile din construcții și întreținerea spațiilor verzi. Profesioniștii ne pot contacta atunci când au nevoie de o unealtă îmbunătățită.
Serge Gouverneur: Biroul nostru de design este diferit de cel al altor mărci din sector: suntem o companie mică, cu mai multă proximitate. Uneltele noastre nu sunt vândute direct, ci prin revânzători. Și pentru a păstra legătura cu clientul final a fost creat biroul nostru de proiectare. Obiectivul este de a fi în contact direct cu nevoile utilizatorilor, fie că sunt grădinari, tăietori de lemne sau profesioniști în lucrări publice. Mergem pe teren pentru a-i întâlni pe acești utilizatori, pentru a-i ajuta în nevoile lor de unelte și pentru a-i sprijini în dezvoltarea profesiilor lor. Așa se face că biroul nostru de design de produse este dedicat în întregime utilizatorului!

Cum este organizat biroul de proiectare a produselor Leborgne?

Chris Thélisson: Suntem o echipă de trei persoane: Serge Gouverneur, Léo Hopfner și eu (vezi fotografia, nota editorului). La biroul de design Leborgne, totul este concentrat simultan pe design, ergonomie, cercetare - dezvoltare și specificații cu Serge. Prin urmare, suntem capabili să imaginăm, să dezvoltăm, să creăm, să proiectăm și să difuzăm informații. Adunăm toate abilitățile necesare conducerii unui proiect de la A la Z, rămânând în același timp la interfața tuturor departamentelor companiei.
Serge Gouverneur: Ceea ce ne caracterizează, încă o dată, este proximitatea. Cu clienții finali prin specificații și cu producția, furnizorii și subcontractanții. Biroul de proiectare este un fel de hub, o platformă care are filiale peste tot. Ne concentrăm la fel de mult pe producție și industrializare, cât și pe ergonomie și utilizarea produselor noastre. De asemenea, suntem foarte aproape de departamentul nostru de marketing, departamentul de achiziții, departamentul de vânzări și bineînțeles de fabrică. Nu suntem o celulă separată, suntem perfect integrați într-un organism complex.

”Mergem pe teren. Este singura modalitate relevantă pentru a identifica nevoile și activitatea clienților noștri.”

Cum împărțiți sarcinile de lucru?

Chris Thélisson: Va depinde foarte mult de proiecte. Este adevărat că pe partea de design voi interveni la aproape toate proiectele. Dacă sunt aspecte legate de ergonomie, mai degrabă va fi Léo (Hopfner, Ed) ef fiind specializat în domeniu. Dar există întotdeauna un manager pentru fiecare proiect. Toată lumea va lucra la un proiect de la A la Z avansând în colaborare cu ceilalți membri ai echipei. Întotdeauna există schimburi între noi, multe ședințe de brainstorming. Ideea este de a produce un fel de emulsie creativă pe diferitele subiecte.
Serge Gouverneur: Lucrăm la un proiect câteva săptămâni, uneori câteva luni. Este nevoie de timp pentru ca lucrurile să se maturizeze, pentru ca schimburile să aibă loc. Există și faze de testare, feedback de analizat.

Când o companie identifică o nevoie și decide să apeleze la voi, care sunt pașii de urmat?

Chris Thélisson: Cererile pot fi exprimate atunci când mergem pe teren. Dar pot trece și prin serviciul nostru pentru consumatori. Oamenii ne pot scrie prin intermediul site-ului. Acest lucru ne permite să avem alte informații de feedback decât cel din domeniu. Apoi, când avem o cerere, o studiem. Există întotdeauna mai întâi o centrală telefonică pentru a încerca să înțelegem mai bine cererea. Odată ce am identificat mai bine problema, încercăm să mergem mai departe cu proiectul făcând propuneri, proiectând și apoi testând prototipuri. După fiecare test, pe baza feedback-ului, facem modificări până când produsul corespunde așteptărilor clienților noștri.
Serge Gouverneur: De asemenea, ieșim pe teren pentru a înțelege mai bine nevoile companiei. Uneltele sunt adesea polivalente. Prin urmare, trebuie să înțelegem mediul de lucru, utilizarea primară și orice utilizări sau nevoi secundare care trebuie satisfăcute. Doar mergând pe teren putem înțelege toate acestea și vom merge mai departe într-un mod relevant. Este incitant.

Cum decurge procesul de dezvoltare a uneltelor?

Chris Thélisson: Aspectul industrial intră în joc. Scopul este de a oferi proiectul potrivit la prețul potrivit. Dacă unealta nu este cumpărată deoarece prețul nu corespunde capacităților companiei sau ale meșterului, nu are sens. Prin urmare, lucrăm îndeaproape cu departamentul de marketing pentru a stabili prețul corect. Dar primul nivel este cel al conceptului. Toată lumea se așează în jurul mesei pentru a vedea dacă există o piață pentru acest tip de produs și pentru a decide dacă se angajează sau nu în proiect. După aceea, putem trece la faza de proiectare. Dacă primele teste cu panelul companiei sunt pozitive, aventura continuă!

Faza de testare a uneltelor este, așadar, esențială?

Serge Governor: Absolut. Se desfășoară mai întâi cu un grup de utilizatori ai companiei, pe tot parcursul dezvoltării. Dar extindem acest panou pentru că trebuie să ne gândim și că instrumentul va răspunde nevoilor altor companii. Pentru ca proiectul să fie un succes, nevoia pe care o va satisface instrumentul trebuie să fie mult mai largă decât cea a singurei companii care a emis cererea.
Chris Thélisson: Pentru designul gafei cu mâner telescopic, de exemplu, unealta a fost testată de compania Emulithe, care ne-a contactat, dar și de o altă companie care a încercat produsul. Gafa este un instrument destul de simplu, știam că a funcționat foarte bine și că corespunde unei cereri reale.

”A lucra mai bine, a îmbunătăți condițiile de lucru ale utilizatorului - acesta este laimotivul nostru.”

O dată ce unealta a fost proiectată, cum poate fi înțeles, acceptat și adaptat produsul?

Chris Thélisson: În ziua de azi au loc schimbări în aceste profesii unde, în trecut, meseria se moștenea și se transmitea din generație în generație. Acum oamenii merg pe rețelele de socializare, caută lucruri noi, lucruri de îmbunătățit. Când merg pe șantiere, văd oameni care caută îmbunătățiri. Există această dorință de a lucra mai bine, de a îmbunătăți starea utilizatorului. Este laitmotivul nostru și rolul nostru de a realiza acest lucru.
Serge Gouverneur: Pe șantiere le cerem utilizatorilor să fie investiți, să aibă o reflecție asupra muncii lor, asupra modului lor de a o exercita. Acest lucru se simte mai ales în sectorul construcțiilor dar și în sectorul spațiilor verzi de exemplu. Multe dogme și tradiții au fost puse sub semnul întrebării. Acest lucru deschide ușa reflecției cu mare emulație și schimbare în practici. Astfel, produsele noastre sunt foarte repede adoptate de cel mai mare număr!

Sunt companiile conștiente că au unealta potrivită pentru a îndeplini sarcini din ce în ce mai specifice?

Serge Gouverneur: Cu siguranță. Companiile au tot mai multe servicii de sănătate și siguranță în industria construcțiilor. Într-un grup precum Vinci, există peste 260 de manageri QSE (mediu de siguranță al calității), ceea ce este considerabil. Acești actori sunt convinși de necesitatea unor instrumente eficiente, ergonomice, care să reducă efortul. Ulterior, pe șantiere, lucrurile se răspândesc uneori încet. Trebuie să treci prin departamentele de achiziții, managerii de șantier. Asta necesită timp. Există multe soluții, dar nu sunt întotdeauna cunoscute de însoțitori. De exemplu, recent am prezentat excavatorul Nanovib pe un șantier Vinci din Marsilia. Am avut feedback foarte bun. Dar e adevărat că dacă nu ies pe teren și doar văd un videoclip, nu încearcă instrumentul, nu poate funcționa. În plus, trebuie să lucrăm la instrumentele pentru a le îmbunătăți constant.

”Raza noastră de acțiune este foarte mare”

Ne puteți da câteva exemple de unelte dezvoltate ca urmare a solicitărilor companiilor?

Chris Thélisson: Există multe exemple recente! Există Levierul Toucan cu SARP, gafa cu Emulithe, ranga pentru căi ferate cu SNCF. Mai putem aminti ciocanul pentru borduri cu Eurovia sau uneltele pentru decofrare cu Vinci. Acestea sunt exemple bune de instrumente care au reușit să răspundă nevoilor companiilor care ne-au abordat.
Serge Gouverneur: Și există lopata Nanovib despre care tocmai am vorbit și care a fost dezvoltată în colaborare cu un jucător mai instituțional, CAPEB. Acestea sunt parteneriate reale care deservesc în cele din urmă un număr mult mai mare de utilizatori decât singura companie care și-a exprimat nevoia.

Cum definiți domeniul vostru de activitate?

Chris Thélisson: Unelte de mână! Avem un domeniu foarte larg de activitate. Există instrumente pentru industria construcțiilor, grădinărit desigur, dar asta nu este tot. Înainte de a intra în teren, nu lucram la instrumente specifice pentru SNCF (căi ferate). Acum lucrăm. În lucrări de canalizare, e același lucru. Suntem în proces de dezvoltare a unor produse destul de specifice. Chiar dacă poate fi percepută ca o nișă, din momentul în care o piață este suficient de mare, o considerăm ca pe o oportunitate. Lucrările de finisare sunt, fără îndoială, singura noastră limită.

Cum vă pot contacta companiile?

Chris Thélisson: Este foarte simplu! Ne pot contacta prin intermediul formularului de contact de pe site. Aceasta este cheia de intrare. În spate, sunt oameni care să răspundă. Nu este doar o cutie poștală. SNCF, de exemplu, ne-a contactat în acest fel. Și astăzi pe teren, ofițerii folosesc diblul pe șine. Așteptăm cu nerăbdare să continuăm această muncă, mână în mână cu profesioniștii!